ΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ PISA



Αισθάνεστε ότι εμπλουτίσατε τις γνώσεις και τις κοινωνικές σας δεξιότητες, με το να επεξεργαστείτε τις ερωτήσεις του διαγωνισμού; 


Ο δίκαιος δικαστής

Το κείμενο "Ο Δίκαιος Δικαστής" μπορεί να δημιουργήσει πολλές ερωτήσεις. Οι ερωτήσεις που είναι αποτυπωμένες μπορούν να βοηθήσουν σε πολλά επίπεδα αρκετά άτομα. Εγώ προσωπικά από τις έξι ερωτήσεις του διαγωνισμού επωφελήθηκα σε επίπεδο γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων. Αισθάνομαι ότι εμπλούτισα τις γνώσεις μου μέσα από την επεξεργασία των ερωτήσεων λόγω του βάθους του περιεχομένου που ζητούν. Για παράδειγμα, οι δύο πρώτες ερωτήσεις με βοήθησαν να καταλάβω καλύτερα την μέθοδο που χρησιμοποίησε ο δικαστής, για να καταλάβει ποιος από αυτούς που ήρθε στο δικαστήριο έχει δίκιο. Επίσης, με τις δύο πρώτες ερωτήσεις συνειδητοποίησα τη διαφορά και το πώς το τι ζητά η ερώτηση μπορεί να επηρεάσει τη διατύπωση μιας απάντησης. Αντίθετα, οι υπόλοιπες ερωτήσεις με βοήθησαν να σκεφτώ πιο βαθιά, όπως για παράδειγμα η τρίτη, και να εκφράζομαι απλά, σύντομα και σωστά. Οι ερωτήσεις του διαγωνισμού επίσης εμπλούτισαν τις κοινωνικές μου δεξιότητες. Ο τρόπος που με βοήθησαν σε αυτό το επίπεδο σχετίζεται με το τι ζητούν όσον αφορά στην κατανόηση του κειμένου. Επωφελήθηκα από αυτές, διότι κατανοώντας το κείμενο κατανόησα το νόημα και το μήνυμα που έχει να δείξει – πράγμα το οποίο θα επηρεάσει πολύ το πώς συμπεριφέρομαι σε κοινωνικό επίπεδο. Εν συντομία, η κάθε είδους ερώτηση κειμένου μπορεί να βοηθήσει τον καθένα μας σε διάφορα επίπεδα.   

Κ. Ι.

Μετά την επεξεργασία του κειμένου "Ο Δίκαιος Δικαστής" αισθάνομαι πως, αν και οι γνώσεις μου εμπλουτίστηκαν, δεν μπορώ να πω το ίδιο και για τις κοινωνικές μου δεξιότητες. Αφού απάντησα στις ερωτήσεις, κατάλαβα πως το κείμενο μιλάει για ένα έμμεσο δίδαγμα, λέγοντάς μας πως, ό,τι αδίκημα και να διαπράξουμε, αργά ή γρήγορα θα αποδοθεί δικαιοσύνη, με όποιον τρόπο και αν γίνει αυτό. Το κείμενο μάς δείχνει, επίσης, πως σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής μπορούμε να βρούμε διάφορους τρόπους, για να μάθουμε την αλήθεια. Τέλος, με δίδαξε να μη δέχομαι ούτε να πιστεύω όσα λένε οι άλλοι αδιάκριτα και χωρίς αποδείξεις.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη των κοινωνικών μου δεξιοτήτων, δε θα έλεγα πως με βοήθησε με κάποιο τρόπο, αν και μου έμαθε να κρίνω τα πράγματα, όπως προανέφερα. Δε θα έλεγα όμως πως δε μου προσέφερε ουσιαστικά τίποτε, μια και δεν μπορώ να εφαρμόσω κάποιες από αυτές τις δεξιότητες στην πραγματική ζωή. Όπως παραδείγματος χάριν, το γεγονός ότι ο δικαστής με τόση ευκολία και εξυπνάδα ήταν ικανός να σκεφτεί ένα τέχνασμα και να καταλάβει ποιος λέει ψέματα και ποιος την αλήθεια, είναι κάτι που απαιτεί τον ανάλογο βαθμό νοημοσύνης, οπότε δεν θα ήταν εύκολο και χρήσιμο σε όλους.

Κ. Χ. 

Αρχικά, αυτός ο διαγωνισμός όντως με βοήθησε και με εμπλούτισε με γνώσεις και κοινωνικές δεξιότητες, αν και δεν ήταν γνώσεις τις οποίες δεν είχα, πιο πολύ σαν μια δεύτερη σκέψη - όχι μόνο γνώσεις του σχολικού περιβάλλοντος, αλλά και σκέψεις και δεξιότητες που μπορούμε να χρησιμοποιούμε και χρειαζόμαστε πολλές φορές μέχρι και στην καθημερινή μας ρουτίνα. Πρώτον, αυτός ο διαγωνισμός σκοπεύει σε ένα συμπέρασμα ως προς το επίπεδο γνώσεων, στο οποίο βρίσκονται τα παιδιά της ηλικίας μου. Από την άλλη πλευρά, στον διαγωνισμό είδαμε ότι δε μας χρειάζονταν απαραίτητα βασικές γνώσεις του σχολείου, αλλά το πως μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε και να τις αξιοποιήσουμε σε μια φάση της ζωής μας. Δεύτερον, αυτός ο διαγωνισμός με βοήθησε στο να μπορώ να βλέπω, να σκέφτομαι και να διαπιστώνω κάποια πράγματα με τρόπο διαφορετικό, κάτι που μπορεί να ωφελήσει εμένα και τους συμμαθητές μου, οι οποίοι πήραν επίσης μέρος στον ίδιο διαγωνισμό. Τέλος, αφού κατέληξα στο ότι αυτός ο διαγωνισμός με έχει ωφελήσει προσφέροντάς μου διάφορες γνώσεις και δεξιότητες, νομίζω ότι μπορεί να ωφελήσει ακόμα και παιδιά με μαθησιακά προβλήματα, τα οποία δεν μπορούν να καταλάβουν διάφορα πράγματα μέσα στο μάθημα του σχολείου, όμως τώρα που είδαν με ένα διαφορετικό μάτι αυτόν τον διαγωνισμό ενδέχεται να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν καλυτέρα.     

Μ. Π.

Πιστεύω ότι μέσα από την επεξεργασία των έξι ασκήσεων του διαγωνισμού, κατάφερα να εμπλουτίσω  τις γνώσεις και τις κοινωνικές δεξιότητές μου, καθώς το θέμα του κειμένου περιέχει ένα κοινωνικό ζήτημα που βοηθάει πολύ το άτομο στο να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης κοινωνικών προβλημάτων αλλά και λήψης αποφάσεων. Επομένως, το κείμενο αυτό παροτρύνει τον πολίτη να δράσει ενεργά και να πολεμά για το δίκαιο και τα δικαιώματά του.

Σ. Μ. 

Διεθνής ανθρωπιστική οργάνωση

Στο συγκεκριμένο κείμενο παρατηρώ ορισμένες καταστάσεις της αληθινής ζωής. Συγκεκριμένα, στο κείμενο παρουσιάζονται προγράμματα στήριξης από μεγάλες οργανώσεις σαν την PLAN international σε περιοχές της ανατολικής και νότιας Αφρικής. Φαίνεται πως καταβάλουν έναν υπέρτατο αγώνα στήριξης σε αυτές τις περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί και βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο λόγω φτώχειας στους τομείς της υγείας, εκπαίδευσης και στην κατοικία. Ακόμη, μια περίπτωση αληθινής ζωής είναι η κατάσταση της  Αιθιοπίας η οποία βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο στην υγεία, στην εκπαίδευση και στην κατοικία να μένουν σταθερά μέχρι και σήμερα ή μπορεί να υπάρχει μια μικρή ανάκαμψη.

Πιστεύω πως διαβάζοντας το κείμενο έχω εμπλουτίσει τις γνώσεις μου και τις κοινωνικές μου δεξιότητες μέσα από την επεξεργασία των ασκήσεων του διαγωνισμού γιατί αφορά σε ανθρωπιστικά θέματα που αξίζει να γνωρίζουμε κάτι παραπάνω. Σύμφωνα με τον πίνακα των οικονομικών αποτελεσμάτων εξακρίβωσα τεράστιες διαφορές ανάμεσα στις άλλες  περιοχές με την Αιθιοπία. Φαίνεται πως η Αιθιοπία είναι μια χώρα που υποφέρει γιατί δεν έχει οργάνωση στην υγεία, στην εκπαίδευση και στα θέματα της κατοικίας με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε πολύ χαμηλή θέση. Όσον αφορά τις κοινωνικές δεξιότητες το κείμενο βοήθησε στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων αλλά στον προβληματισμό και στην κατάστρωση σχεδίων για την στήριξη των περιοχών αυτών.

Σ. Μ.

                  Η Αμάντα και η Δούκισσα

Το κείμενο ‘‘Η Αμάντα και η Δούκισσα’’ αναφέρεται σε πολλές καταστάσεις που ταυτίζονται με την αληθινή ζωή. Το κείμενο αναφέρεται σε μια Δούκισσα που θέλει να απαλλάξει τον ανιψιό της από τις αναμνήσεις της κοπέλας με την οποία ήταν ερωτευμένος, αλλά εκείνη πέθανε. Η Δούκισσα σκοπεύει να το κάνει αυτό φέρνοντας του μια κοπέλα που έχει τεράστια ομοιότητα με την πρώτη. Το κείμενο ταυτίζεται με την αληθινή ζωή με αρκετούς τρόπους. Πρώτα από όλα, το γεγονός ότι η Δούκισσα θέλει να απαλλάξει τον ανιψιό της από τις αναμνήσεις που τον βαραίνουν και τον πληγώνουν είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Στις μέρες μας αυτό συνηθίζεται, το να θέλει δηλαδή ένας συγγενής να απαλύνει τον πόνο ενός νεότερου συγγενή. Τέλος, ταυτίζεται και με το ότι η Αμάντα δεν ήθελε να κάνει αυτό που της ζήτησε η θεία του πρίγκιπα, γιατί δεν ένιωθε καλά με τον εαυτό της -ούτε ψυχολογικά ούτε εμφανισιακά. Παρόμοια αντίδραση θα είχε οποιοδήποτε άλλο άτομο στον έξω κόσμο, επειδή το να κοροϊδέψεις έναν άνθρωπο δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα για τους περισσότερους ανθρώπους.

Το κείμενο Η Αμάντα και η Δούκισσα μπορεί να δημιουργήσει πολλές ερωτήσεις. Όμως οι ερωτήσεις που είναι αποτυπωμένες για τον διαγωνισμό μπορούν να βοηθήσουν τον οποιονδήποτε στον εμπλουτισμό των γνώσεων ή των κοινωνικών του δεξιοτήτων. Εμένα προσωπικά οι ερωτήσεις του διαγωνισμού με έχουν βοηθήσει αρκετά στο θέμα των γνώσεων. Για παράδειγμα, η ερώτηση 1 με βοήθησε να καταλάβω σε βάθος το περιεχόμενο του κείμενου και τι θέλει να πει στον αναγνώστη και πώς να κατανοώ βαθύτερα παρόμοιες καταστάσεις της αληθινής ζωής. Επίσης, η ερώτηση 3 μου έδωσε γνώσεις για τις ευθύνες που έχει ο κάθε άνθρωπος που δουλεύει πίσω από μια παράσταση. Αυτές οι γνώσεις θα με βοηθήσουν και σε πιθανές συζητήσεις στο μέλλον. Οι ερωτήσεις του διαγωνισμού επίσης εμπλούτισαν και τις κοινωνικές μου δεξιότητες. Για παράδειγμα, επωφελήθηκα από την ερώτηση 5 σχετικά με το πώς να επικοινωνήσω ευγενικά για πρώτη φορά με ένα άγνωστο σε εμένα πρόσωπο, πώς να ζητήσω βοήθεια και πώς να καταλάβω αν αυτό το πρόσωπο με αναγνώρισε και, εάν δεν το έκανε, για ποιο λόγο.   

Κ. Ι.

   


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις